Foredrag

Foredrag om sociale medier og kommunikation

For mig er et foredrag lig med levende energi, involvering og output. Det er vigtigt for mig, at alle er med eller får noget ud af det, og derfor er det meget sjældent, at jeg bruger noget som helst papir eller powerpoints. I stedet leverer jeg altid materiale til efterfølgende brug. På denne måde håber jeg på langsigtet værdi for deltagerne.

For forespørgsler og informationer om priser og booking på mine foredrag og kurser, kontakt venligst min samarbejdspartner Anders Gisselmann fra Nerva.dk på enten tlf. 20 15 92 58 eller ag@nerva.dk. Anders ved alt om indholdet og kender til købernes udfordringer og ønsker.
Se min profil hos Nerva her.

Meget populært emne lige nu: Digital dannelse – social dannelse. Læs mere om foredrag og emne HER

cirkel 1

Førstehjælp til forældre og skoler med børn på sociale medier – foredrag og workshops

Bemærk: Findes i flere former. Se mere HER (Åbner i nyt vindue) Vi hører det jævnligt i medierne, til forældremøderne eller når vi tilfældigt møder andre forældre: Børns færden på sociale medier har skabt store og nye udfordringer, som vi endnu ikke helt har taget stilling til. Fra hårdt sprog og mobning til deling af nøgenbilleder eller kontakt med fremmede. Fra en uskyldig sms til omfattende afhængighed af sociale medier. Lykke Møller Kristensen giver viden og gode råd – fra egne erfaringer, over 100 interviews med børn og unge og et indgående kendskab til sociale medier som kommunikations- og social medierådgiver.

 

cirkel3

Sociale medier er mere end branding – for ledere og organisationer

Sociale medier bliver ofte en frontorienteret indsats, men de virksomheder og ledere, der forstår at inddrage sociale medier på flere niveauer, fra ideudvikling, til HR, salg og markedsføring har en stor fordel. Men det kræver ikke kun forståelse for de sociale medier i overordnet forstand, det kræver en social mediepolitik og involvering af flere niveauer i virksomheden. Foredraget inddrager gode eksempler og cases på virksomheder, der har haft succes, fordi de ikke kun bruger de sociale medier til at agere, men også på at interagere og reagere – internt og eksternt.

 

cirkel2

Autentisk kommunikation – når det simple bliver kompliceret

Det handler om at slå igennem, men også om den gode kommunikation mellem mennesker. Om det vi selv søger men sjovt nok ikke står ved, når vi skal slå igennem. Autenticitet, at kende sit budskab og at vide, hvem der er afsender og hvem, der er modtager er vigtige metoder til at forbedre kommunikationen. Få en intro på en til to timer eller book mig en hel dag til træning og involvering af en gruppe medarbejdere. (Ofte også forløb).

 

cirkel3Why, How, What og/eller De syv kommunikationskerner

Det kan betale sig at kende sit WHY. De virksomheder, som har størst succes, kender ofte deres WHY. Why, How, What er en metode, der er udviklet af Simon Sinek som hjælper dig og din organisation til at sætte spot på kernen – uden floksler. Kort eller lang præsentation af metoden/workshop eller forløb med udgangspunkt i metoden. Øvelsen kan evt. kobles med “De syv kommunikationskerner,” som sætter spot på budskaber og er i sær god for ledere eller ansatte, der vil inspireres til mere gennemslagskraft og direkte kommunikation fremfor udenomssnak. De syv kommunikationskerner er en metode, der kan anvendes overfor enkeltpersoner (ledere og medarbejdere) såvel som på organisationsniveau.

Bemærk:

Jeg har pt ingen åbne kurser. Skriv gerne til mig for kursusbeskrivelser. Eller endnu bedre: ring til mig på 40 33 43 19.

Oversigt over kurser, jeg kører på bestilling:

  • Sociale medier på arbejdspladsen – sådan skaber du vækst ved at integrere sociale medier i alle strategier
  • Sociale medier i skoler og offentlige institutioner og foreninger
  • Fra smålighed til storhed på arbejdspladsen – transformer millimeterdemokratiet
  • Autentisk kommunikation – når det simple bliver kompliceret. For ledere og medarbejdere
  • Personlig gennemslagskraft MAX seks deltagere over to dage
  • Skriv – og bliv læst
  • Skrivekurser advanced

Read the rest of this page »