Om Lykke

Lykke Møller Kristensens faglige baggrund er et kludetæppe af initiativer og indsatser – alle baseret på kommunikation og fællesskaber. Kort skitseret i CV eller Bøger og Projekter.

Lykke er uddannet  journalist fra  Danmarks Journalisthøjsskole og har senere suppleret med diplom i strategisk kommunikation. Hun er forfatter og foredragsholder, tidl. redaktør, rådgiver indenfor kommunikation og digitale medier, storyteller, klummeskribent, underviser, uddannelseschef og brandmanager.

Med flere bøger og rollen som redaktør bag sig, har hun i dag skabt et arbejdsliv, hvor hun kan beskæftige sig med det, hun brænder mest for:

At mennesker trives med og forstår det digitale på en måde, der løfter dem – både privat og i andre livsroller. For det digitale griber ind i alle dele af vores liv og handler om langt mere end techgiganter. 

Mission i ny tids habitus - det digitale

Det er mit overordnede formål at kigger flerdimensionelt på digitaliseringen og via udvalgte projekter at sætte mennesket i fokus ved at arbejde med idéer, teser og perspektiver fra flere sider. Min hovedpræmis er at binde den overordnede vision med digitaliseringen – nemlig at skabe en bedre verden – sammen med en overordnet forståelse af, hvad der skal til, for at mennesket trives med udviklingen udfra et etisk, brugerfokuseret og fremtidssikret mindset. Samt at udviklingen af teknologi og digitale løsninger altid har en etisk forudsætning, der sætter mennesket først og som minimum en orientering mod kommunikation og uddannelse af brugerne.

Med andre ord: at det bliver mennesket, der definerer den digitale udvikling og ikke den digitale udvikling, der definerer menneskets udvikling. (digital habitus)

Udgangspunktet er dermed ikke ét eller få udvalgte temaer eller en specifik udfordring, men viden, sparring, og undersøgelse af flere givne dilemmaer eller spørgsmål indenfor emner som: Data, AI, Automatisering, Læringsprocesser, Algortimer, SoMe, Brugeren som medproducent, Digital adfærd og kultur, Synliggørelse af teknologi og udvikling, Medarbejdertrivsel, implementering af automatisering.

Jeg arbejder i spændet mellem mennesker og værdi i den digitale udvikling. Som storyteller, strategisk rådgiver, facilitator, forfatter og foredragsholder.”

 

Mission i ny tids habitus - det digitale

Det er mit overordnede formål at kigger flerdimensionelt på digitaliseringen og via udvalgte projekter at sætte mennesket i fokus ved at arbejde med idéer, teser og perspektiver fra flere sider. Min hovedpræmis er at binde den overordnede vision med digitaliseringen – nemlig at skabe en bedre verden – sammen med en overordnet forståelse af, hvad der skal til, for at mennesket trives med udviklingen udfra et etisk, brugerfokuseret og fremtidssikret mindset. Samt at udviklingen af teknologi og digitale løsninger altid har en etisk forudsætning, der sætter mennesket først og som minimum en orientering mod kommunikation og uddannelse af brugerne.

Med andre ord: at det bliver mennesket, der definerer den digitale udvikling og ikke den digitale udvikling, der definerer menneskets udvikling. (digital habitus)

Udgangspunktet er dermed ikke ét eller få udvalgte temaer eller en specifik udfordring, men viden, sparring, og undersøgelse af flere givne dilemmaer eller spørgsmål indenfor emner som: Data, AI, Automatisering, Læringsprocesser, Algortimer, SoMe, Brugeren som medproducent, Digital adfærd og kultur, Synliggørelse af teknologi og udvikling, Medarbejdertrivsel, implementering af automatisering.

Jeg arbejder i spændet mellem mennesker og værdi i den digitale udvikling. Som storyteller, strategisk rådgiver, facilitator, forfatter og foredragsholder.”

 
5/5

Det siger mine samarbejdspartnere