Vi chatter, vi pjatter
OM KOMMUNIKATIONSPRÆMISSEN I DEN DIGITALE OMSTILLING
Vi kommunikerer mere end nogensinde digitalt. På sociale medier, mails, chats, intranet, på web med og uden emojies. Vi bruger tid og ressourcer, men ofte får vi ikke nok ud af vores anstrengelser. Mails bliver misforstået og sjældent svaret, chats ligger og brænder i bunden af computerskærmen, mens vi bruger tid på at fortolke eller finde en passende emojie, alt imens vi modtager beskeder på utallige platforme på tværs af vores livsroller som medarbejder, forælder, ven, frivillig, borger, forbruger.
Hvad sker der med kommunikationen, når den kan flyde frit og digitalt, og hvorfor oplever vi en markant bunke uåbnet post og korte svar på lange komplicerede spørgsmål?
Hvad er forskellen på generationer, og hvad betyder idéen om, at vi kun har få sekunder til at fange opmærksomheden hos modtageren. Er det også relevant i almindelig målrettede beskeder?
Hvad er notifikationsstress i dén forbindelse, og hvorfor er det et signal, når der er tale om mails i femte led?
Hvorfor får vi ikke svar på vores spørgsmål, når vi besøger websites, og hvilke erfaringer med brugernes søgninger kan vi lære noget af?
Hvad er præmissen for vores kommunikation på de forskellige platforme, og hvorfor kan det være godt givet ud at gøre sig umage med kommunikationen?
Hvordan har kommunikationen forandret sig i den digitale omstilling, og hvad higer vi efter som modtagere, som vi glemmer som afsendere – og hvad kan vi lære af vores informationssortering?
Foredraget giver ikke kun et indblik i den ny kommunikationsdagsorden og konkrete værktøjer til at kommunikere, så du bliver læst og hørt, men taler også ind i skellet mellem informationsoverload og informationsbehov.
Formål
Bemærk, at foredraget også indeholder tendenser fra sociale medier.
Vi har aldrig haft nemmere til at kommunikere, men betyder den optimering nødvendigvis, at kommunikationen er blevet bedre?
Formålet med foredraget er at klæde deltagerne på til både at kigge på egne vaner, når det kommer til digital kommunikation samt at være i stand til at sætte nogle kommunikationsrammer for gruppen eller virksomheden.
Foredraget egner sig til alle med generel interesse i den gældende kommunikationspræmis samt: Fagpersoner, virksomheder og deltagere, der vil have konkrete redskaber til at afklare præmis, budskab og metode i den digitale jungle af information og frit flydende chats.
Få gode råd på mail
Nyeste artikler
My Ai – ven eller fjende
Vi taler meget om, hvordan vi kan tale med børn og unge om My AI – hvad med at tale MED My AI sammen med
Derfor forstummer kritikken af TikTok ikke
“Danske politikere dropper TikTok.