Fra digitalt potentiale til digital vinder

At forløse det nye digitale potentiale handler om mere end at kunne tænde for computer, kamera og Teams samt at kunne samarbejde eller sælge på tværs af kontinenter. Det digitale potentiale centrerer sig om digital modenhed og dialog, der skal styrke beslutnings- og handlekraften mod et defineret digitaliseringsmål, der gør jer i stand til både at vælge til og fra og evaluere løbende.

Foredraget er perfekt til virksomheder, organisationer og offentlige instanser, der stadig er i gang med at definere fremtidens balance mellem digital/hydbrid eller fysisk hverdag  baseret på erfaringer med hjemmearbejde, salg, optimering, møder etc.

Såvel som til forældre, der vil have et grundlagt at reflektere over hjemmets digitale kultur og ikke mindst fagpersoner, der har brug for et nyt perspektiv på en tilgang til det digitale baseret på erfaringerne.

Indholdet er ikke kun baseret på den digitale og brugerorienterede udvikling under corona men også mange års studier i den digitale adfærd og kultur og over 400 workshops og foredrag med brugerne.

Outputs:

Konkret viden og inspiration til handling

Indsigt i metoder til at kunne afkode organisationens tilgang til digitale metoder – og faldgruber over samme.

Konkrete forslag til at omsætte læring til kodekser

Redskaber til kommunikation

Generel perspektiv på automatiserede beslutninger, trivsel, interaktion og digitaliseringskompas

 

Fra cases:

  1. Hvis borgere skal anvende en digital formular, skal borgeren ledes igennem med god kommunikation, mens medarbejderne med fordel kan registrere, om borgerne følger anvisninger eller kontakter forvaltningen for at få hjælp mange gange om ugen. I så fald er kan den digitale formular være problemet, eller også er kommunikationen mangelfuld.
  2. Hvis digital kommunikation strander gentagne gange og efterlader en medarbejder uden de fornødne svar, som hun ikke kan få, fordi hun ikke møder sin kollega fysisk, er det på tide at bygge kommunikation op omkring den digitale arbejdsdag.
  3. “Når Preben tager headset på, ved vi, at han skal koncentrere sig,” er et eksempel på en kollega, der har lært, hvornår han ikke skal forstyrre en anden kollega. Under hjemmearbejde er det svært at vide, hvornår samme kollega ikke ønsker “svar asap” mails/sms/messenger-beskeder. Det kræver et kodeks eller kommunikation at arbejde med de små hverdagsdetaljer.

Få gode råd på mail

Nyeste artikler

Brug for sparring og afklaring?

 Du er også altid velkommen til at tage kontakt.