Foredrag om digital business og kommunikation
OG ALT MIDT IMELLEM
Foredrag om digitale medier, strategi og kommunikation kan skræddersys og kan blandt andet centrere sig omkring oplagte platforme, positiv kommunikation, indsigter i digitale kompetencer inden rekruttering eller et forløb, der hjælper med afklaring af hvilke kommunikationsvaner, der kan prioriteres internt såvel som med kunder og eksternt. Eller måske er gode råd til, hvordan et samarbejde med et digitalt markedsføringsbureau skal forgrenes med effekt internt.
Med min baggrund som journalist, kommunikationsrådgiver og uddannelseschef inden for området kommunikation og digital branding, har jeg en interesse i at hjælpe virksomheder og foreninger etc. igennem den digitale jungle af muligheder for at kommunikere til målgrupper og ikke mindst muligheden for ikke at falde for halvdårlige løsninger og lovninger om guld og grønne skove.
Oplagte målgrupper for foredrag om det mere praktiske og handlingsorienterede digitale kan være:
Små og mellemstore virksomheder
Mange små og mellemstore virksomheder har bureauer tilknyttet. Men en god regel er, at det giver værdi internt at kende lidt til platforme, søgeord og fremfor alt virkningsfuld kommunikation.
Måske er der gode historier, der ikke fortælles. Måske er der platforme, der kan prøves af. Måske er webshoppen oplagt til endnu mere salg.
Og fremfor alt: måske er det vigtigt at kende forskel på egne og eksterne platforme og dermed også indhold.
Foredrag til virksomheder med ovenstående indhold giver viden, perspektiv og lavthængende frugter i form af gode idéer og input til en basic indsigt.
Serveret med et glimt i øjet.
Foreninger med online platforme
Foreninger og klubber bruger ofte lang tid på kommunikation, både på hjemmesider og sociale medier.
Men foreninger er drevet af frivillige, og derfor er en god skik eller håndbog i kommunikation for foreninger en oplagt mulighed for ikke kun at sikre motiverede medlemmer men også finde vej junglen af do´s and dont´s.
Foredrag for foreninger og dens medlemmer foregår ofte med et fælles mål om at lave gode regler for eks. sociale medier eller nyhedsmails og udvalg af platforme og forekommer involverende og med gode idéer samt ikke mindst brugernes banehalvdel som udgangspunkt.
Alle med behov for en digital værktøjskasse
Det er nice to know, hvordan man kan søge inspiration til geografiopgaven eller digitale møder på Youtube, men det er need to know, at man indgår i en algoritme for hver søgning eller minut, man bruger på platformen.
Dette foredrag tilpasses målgruppen eller gennemgår de mest gængse faldgruber og misforståelser i den digitale tidsalder med fokus på SoMe, digital adfærd og kultur.
Need to know er både rettet mod dig som bruger, men også mod dig som virksomhed.
Foredrag, jeg har holdt om emnerne
Kommunikation og digital brugerforståelse
Hvis du formidler lokale vandreruter, må du gå ruten først og stoppe op dér, hvor folk måske vil stoppe op uden at ane, hvad vej, de skal gå. Du må også finde de oplagte smutveje, og det, du kan servicere folk med at formidle til dem. Måske endda lave et mersalg eller en oplevelse af at være blevet serviceret og inspireret (til at købe mere).
Begrebet costumer journey forstås som den digitale brugeroplevelse – kunderejsen. Lykke gennemgår på foredraget ikke kun den digitale brugerrejse men giver også paralleller til den fysiske brugeroplevelse i for eksempel oplevelsesindustrien. Hun lægger et digitalt spejl på det fysiske og omvendt for gennem foredraget at vise, hvordan kommunikationen kan gøres så komplet, at kunder ikke kun kommer igen, men også føler sig så serviceret, at de anbefaler til andre.
Alene ved at forudse behovet for kommunikation – vise, hvordan den kommunikation skabes og formidles på de rette platforme.
SoMe, content, native, web, nyhedsbreve? En forandring i små bidder
I det her foredrag gennemgår Lykke de vigtigste elementer i en digital strategi og involvering på sociale medier. Hun giver et skub til at få styr på alle de muligheder, der er, og sætter spot på, hvorfor det er vigtigt, at der er styr på fundamentet for kommunikationen på eksempelvis en hjemmeside, og hvornår nyhedsbreve, SEO og sociale medier er oplagte at anvende strategisk – og hvornår ikke.
Lykke Møller Kristensen giver i dette foredrag eksempler på hvordan og hvorfor alle virksomheder efterhånden fører samme strategi og ligner hinanden digitalt.
På foredraget gennemgår hun dugfriske danske cases, hvor den ene rykkede sig markant på under et år pga digital strategi og den anden har mistet brandværdi og kunder, ligesom hun gør det praktisk anvendeligt at omsætte gode idéer til digital performance.
Lykke kan tilpasse foredraget, så det matcher jeres virksomhed. Desuden kan hun foretage en screening af virksomheden online.
Fra nødvendighed til nye salgsrum - inspiration til at få kunden med
Hvis fremtidens salgsproces primært skal foregå digitalt, er det ikke nok blot at erstatte de fysiske møder med digitale møder. Salgsrummet skal nytænkes.
På foredraget skildrer Lykke ikke kun præmissen for de digitale salgsplatforme, hun viser også, hvad vi kan lære af VR, AR og de virksomheder, der er digitale by heart. Ligesom hun inddrager sin baggrund som brandmanager til at konvertere viden til salg – og smil og relation.
Lykke går tæt på tidligere salgsprocesser og sætter et paradigme op mellem de to ”AU” ´er – automatisering og autenticitet. Mellem refleksion og nærvær. Foredraget gør en smule op med forestillingen om, hvor digitale vi er, hvis vi ikke bruger muligheden for at nytænke fremfor blot at mødes på Zoom.
Få gode råd på mail
Vil du også opdateres med viden, perspektiv og mulighed for at få tendenser og idéer direkte i indbakken? Så skriv dig op til nyhedsbrevet her:
“Med over 500 foredrag og en baggrund som jounalist, kommunikationsrådgiver og uddannelseschef er Lykke vant til at sikre relevans for målgrupper i både Danmark og Europa på dansk, tysk og engelsk.
Lykke behandler efter mange års erfaring digitaliseringen flerdimensionelt og – om det er kommunikation, sociale medier, digital adfærd og kultur, online sikkerhed, trivsel og konsekvenser eller udviklingsperspektiver og AI, algoritmer, data, robotteknologi, infrastruktur etc. – altid i øjenhøjde med viden, inspiration og perspektiv som omdrejningspunkt.#
Brug for sparring og afklaring?
Du er også altid velkommen til at tage kontakt.
Andre foredrag der kunne have din interesse
Foredrag
Digital moden eller automatiseret tomgang?
Test dig selv, dine nærmeste eller din arbejdsplads på en modenhedsskala, der skal hjælpe dig til at blive mere digital bevidst.
Online (og fysisk) foredrag
På de unges banehalvdel
- hvad jeg har lært om digital dannelse
Forstå hvordan børn og unges egne erfaringer omformuleres til handlekompetencer fremfor hvordan voksnes forestillinger står i vejen for samme.
Foredrag
Digital trivsel skabes af mennesker og ikke af teknologi
Selvfølgelig mistrives de unge – og ældre også.
“Vi var så heldige at have besøg af Lykke i 2 dage, hvor hun lavede oplæg for både børn og forældre. Det var nogle utroligt relevante og nærværende oplæg, der var stillet mod netop den målgruppe, hun holdt for. Det vil sige, at der var 4 forskellige oplæg. Der er ingen tvivl om, at Lykke er en vidensbank indenfor de sociale medier, og hun formår at formidle på en sådan måde, at publikum er tryllebundet og godt kunne høre på hende endnu længere. Den viden man får, bliver formidlet på en sådan måde, at de unge mennesker ikke føler det er en løftet pegefinger, men omsorg. Det at Lykke har mærket nogle af faldgruberne på egen krop, gør oplæggene endnu mere nærværende.”
– Monika Brøst, Børneskolen Bifrost Herning
“Lykke har et meget vigtigt og aktuelt budskab at formidle. Foredraget omhandler et emne, som de færreste er helt opdateret indenfor. Det er både lærerigt, skræmmende og opklarende. I foredraget bliver der “af-digitaliseret”, som Lykke selv kalder det, da hun ikke bruger digitale medier, men i stedet taler direkte til sit publikum. Publikum fik megen ny viden, som de kan bruge i deres daglige arbejde med børn og familier. Det er meget relevant for både faggrupper men også forældre, bedsteforældre og alle andre voksne, der har med børn at gøre.
Lykke er desuden en fantastisk intens og indlevende foredragsholder, der forstår at tryllebinde publikum med sit engagement, nærvær og humor. Man kan sagtens bruge en hel dag med Lykke som foredragsholder!”
– Karin Kjaergaard Christensen, COPENHAGEN, Nestlé Infant Nutrition
“Lykke delte med stor entusiasme ud af sin faglige viden, og satte sig selv og sin familie i spil på en medrivende, interessant og morsom måde – helt uden brug af digitale medier J.
Efterfølgende har vi fået mange positive tilbagemeldinger fra tilhørerne. Vi gik berigede og lidt rystede hjem, mange for at tale med deres børn om sociale medier.
Vi kan varmt anbefale Lykke som foredragsholder!”
Mette Lykke Petersen, Ledelsessekretær, Specialskolen Grennessminde Birkerød