CV

Lykke – kort fortalt med ord

Når jeg opdaterer mit CV eller opdaterer min profil på LinkedIN, spørger jeg ofte mig selv, hvordan jeg definerer tiden til research. 

Eks. research til mine bøger og mine foredrag, tiden til eftertanke, læsning af forskning og studier og medvirken i videns- og erfaringsudveksling og konferencer worldwide inden for det område, jeg brænder for. 

Midt i den digitale omstilling og teknologiske udvikling, har jeg nemlig ofte trukket mig lidt tilbage og lavet flere hundrede interviews for løbende at forstå, hvordan mennesker reagerer. Det kan være børn og unge på sociale medier. Det kan være fagpersoner, der står med ansvaret for de unges trivsel. Men over de senere år har det i høj grad også være organisationer, der omstiller digitalt men hvor det ikke rigtigt spiller med samarbejdet og trivslen. Eller med forståelsen. Jeg arbejder dog stadig bagom med at være i kontakt med grupper og 

Derfor er nedenstående kun et lille udpluk og centrerer sig om relevansen af mit nuværende arbejde med kommunikation, digital trivsel og digitale medier.

Siden 2012

Foredrag og kurser

Siden 2012 har jeg holdt foredrag, kurser og forløb om kommunikation, branding, digital adfærd og kultur, herunder digitale børn og unge – og håndtering af den digitale udvikling som mennesker og organisationer, herunder implementering og omstilling. Herunder kan du læse, hvordan jeg har bevæget mig mod et helhedsbillede af digital trivsel og digital bevidsthed, sådan at jeg nu også arbejder intenst for, at digitalisering skal lykkes gennem kommunikation og fravalg på arbejdspladsen.

Se mere om mine foredrag her.

Siden 2012

2018

Stiftede Digiwise Platform

 Digiwise er en analogi mellem digital og klog, og Digiwise har leveret materialer, viden og redskaber til at identificere sig på en digital modenhedstrappe.

I foråret 2022 blev platformen hacket og alt materiale låst. Det er stadig muligt at skrive til mig en del af materialet, hvis du har været på mine kurser.

I 2018 udkom min fjerde bog: “Dit digitale barn har brug for en voksen” på Gads forlag.

I 2018 var jeg medudgiver af et europæisk undervisningsmateriale til unge om GDPR og deres muligheder for indsigelser mod artikel 8. Arbejdet under “!Insight-have your say” var støttet af Unicef og Council of Europe. Materialet kan downloades her.

2018

2016

Der skulle sættes en ny dagsorden

Jeg ville sætte en dagsorden om børn og unges brug af de digitale platforme og konsekvenserne heraf, så forældre og fagpersoner kunne hjælpe børn til at hjælpe sig selv. Det brugte jeg medierne til hvor jeg medvirkede i dokumentarer, artikler, og temaer (se medieliste), ligesom jeg udgav min første bog om emnet: “Børn og sociale medier – em guide til forældre”.

I 2016 udkom jeg med den tidsbegrænsede og fondsstøttede platform “SoMe-Right,” hvor fagpersoner, forældre og børn og unge selv kunne finde redskaber og materialer.

Samme år kom jeg med i et europæisk råd for Childsafety, hvor vi mødtes i Dublin ad flere omgange for at sætte spot på gode redskaber og medtoder til at empower mennesker.

2016

2014

Fra uddannelseschef og brandmanager til nyt fokus

Da jeg var midt i mit livs optur over de mange muligheder for branding og involvering, som de digitale platforme betød, fik min spirrende fornemmelse af de oversete apsekter ved digitale skærme og platforme næring. Som uddannelsesleder oplevede jeg igen og igen store og mindre virksomheder, der snublede i digitaliseringen, ligesom deres social medie management havde visse udfordringer.

Men afgørende blev det at mine egne børn kom galt afsted på sociale medier, og jeg havde ikke noget sted at vende mig.

Jeg satte mig for at interviewe og undersøge området med nye briller. 

Sagde mit job som Uddannelseschef og Brandmanager hos IBC op og helligede mig researchen.

I perioden derefter havde jeg ansvaret for en digital proces hos reklamebureauet Markant i Kolding, nu som konsulent.

2014

2010-2014

Strategisk kommunikation og autodidakt digital

I hele min karriere siden 2001 har jeg fortrinsvis været selvstændig med få ansatte.

I perioden 2010-2014 , hvor jeg efter en videreuddannelse i strategisk kommunikation bevægede mig mere over i den strategiske rådgivning med digitalt islæt, PR og kommunikation. 

2010-2014

Før 2010

Redaktør, bøger og freelancetilværelse

Siden min uddannelse som journalist i 2001 har jeg været freelancejournalist med landsdækkende medier som kunder.

Udgivet to bøger på hhv Lindhardt og Ringhoff og forlaget CDR. 

Været redaktør på Helsemagasinet Naturli´og medlemsbladet Jysk Fodbold. 

Desuden var jeg redaktør af de store samlede værk: “De jyske fodboldklubbers historie” som var en historisk samling over mere end 900 jyske klubbers oprindelse. Et arbejde, der gav mig en unik indsigt i fællesskabets betydning.

Før 2010