CV
- Gift og mor til tre
- Journalist fra DJH 2001
- Freelancejournalist, redaktør og forfatter til fire bøger
2014-2023 Foredrag, kurser, research og rådgivning
Athenas, IBC, Digiwise & SoMe-Right
I 2014 blev mine to ældste børn hhv mobbet og truet af pædofile online. Det skete imens jeg var uddannelseschef og ansvarlig for uddannelser indenfor sociale medier og kommunikation på IBC i Kolding. Derfor sagde jeg mit job op i 2015 og indledte otte års research, interviews, foredrag, deltagelse i internationale. Det lykkedes mig at få fondsstøtte til projektet SoMe-Right, der var en platform med viden og inspiration til danske fagprofessionelle og familier om emnet sociale medier. Jeg fandt hurtigt ud af, at det, der blev søgt mest på, var helt almindelig journalistik om emnet. Derfor brugte jeg det mest af min tid på at formidle via foredrag.
Kort efter min anden bog om emnet udkom ændrede mit fokus på børn og unges digitale adfærd sig umærkeligt til at omhandle det mere brede perspektiv af digitaliseringen, nemlig det at være borger, medarbejder, pårørende, udvikler, forbruger, social etc. i en digital omstilling. 800 foredrag senere kan jeg se, hvad folk tilbagevendende spørger om og føler sig alene omkring.
2001 – 2014
Freelancejournalist primært Aller
Fast ugentlig klummeskribent på Vejle Amts Folkeblad
Forfatter til Barn nr. 2
Tilbage på DJH : Strategisk Kommunikation i praksis
Eget bureau med fokus på sociale medier, strategi og kommunikation
Foredragsholder om sociale medier og formidling
Underviser i kommunikation og sociale medier på IBC Kolding
Redaktør af
Naturli´
Jysk Fodbold
Redaktør på værket: De jyske fodboldklubbers historie udgivet af JBU
Siden 2012
Foredrag og kurser
Athenas, IBC, SoMe-Right og Digiwise
Siden 2012 har jeg holdt foredrag, kurser og forløb om kommunikation, branding, digital adfærd og kultur, herunder digitale børn og unge – og håndtering af den digitale udvikling som mennesker og organisationer, herunder implementering og omstilling. Herunder kan du læse, hvordan jeg har bevæget mig mod et helhedsbillede af digital trivsel og digital bevidsthed, sådan at jeg nu også arbejder intenst for, at digitalisering skal lykkes gennem kommunikation og fravalg på arbejdspladsen.
2018
Stiftede Digiwise Platform
Digiwise er en analogi mellem digital og klog, og Digiwise har leveret materialer, viden og redskaber til at identificere sig på en digital modenhedstrappe.
I foråret 2022 blev platformen hacket og alt materiale låst. Det er stadig muligt at skrive til mig en del af materialet, hvis du har været på mine kurser.
I 2018 udkom min fjerde bog: “Dit digitale barn har brug for en voksen” på Gads forlag.
I 2018 var jeg medudgiver af et europæisk undervisningsmateriale til unge om GDPR og deres muligheder for indsigelser mod artikel 8. Arbejdet under “!Insight-have your say” var støttet af Unicef og Council of Europe. Materialet kan downloades her.
2016
Der skulle sættes en ny dagsorden
Jeg ville sætte en dagsorden om børn og unges brug af de digitale platforme og konsekvenserne heraf, så forældre og fagpersoner kunne hjælpe børn til at hjælpe sig selv. Det brugte jeg medierne til hvor jeg medvirkede i dokumentarer, artikler, og temaer (se medieliste), ligesom jeg udgav min første bog om emnet: “Børn og sociale medier – em guide til forældre”.
I 2016 udkom jeg med den tidsbegrænsede og fondsstøttede platform “SoMe-Right,” hvor fagpersoner, forældre og børn og unge selv kunne finde redskaber og materialer.
Samme år kom jeg med i et europæisk råd for Childsafety, hvor vi mødtes i Dublin ad flere omgange for at sætte spot på gode redskaber og medtoder til at empower mennesker.
2014
Fra uddannelseschef og brandmanager til nyt fokus
Da jeg var midt i mit livs optur over de mange muligheder for branding og involvering, som de digitale platforme betød, fik min spirrende fornemmelse af de oversete apsekter ved digitale skærme og platforme næring. Som uddannelsesleder oplevede jeg igen og igen store og mindre virksomheder, der snublede i digitaliseringen, ligesom deres social medie management havde visse udfordringer.
Men afgørende blev det at mine egne børn kom galt afsted på sociale medier, og jeg havde ikke noget sted at vende mig.
Jeg satte mig for at interviewe og undersøge området med nye briller.
Sagde mit job som Uddannelseschef og Brandmanager hos IBC op og helligede mig researchen.
I perioden derefter havde jeg ansvaret for en digital proces hos reklamebureauet Markant i Kolding, nu som konsulent.
2010-2014
Strategisk kommunikation og autodidakt digital
I hele min karriere siden 2001 har jeg fortrinsvis været selvstændig med få ansatte.
I perioden 2010-2014 , hvor jeg efter en videreuddannelse i strategisk kommunikation bevægede mig mere over i den strategiske rådgivning med digitalt islæt, PR og kommunikation.
Før 2010
Redaktør, bøger og freelancetilværelse
Siden min uddannelse som journalist i 2001 har jeg været freelancejournalist med landsdækkende medier som kunder.
Udgivet to bøger på hhv Lindhardt og Ringhoff og forlaget CDR.
Været redaktør på Helsemagasinet Naturli´og medlemsbladet Jysk Fodbold.
Desuden var jeg redaktør af de store samlede værk: “De jyske fodboldklubbers historie” som var en historisk samling over mere end 900 jyske klubbers oprindelse. Et arbejde, der gav mig en unik indsigt i fællesskabets betydning.