• Home
  • /Sociale medier

Sociale medier

Sociale medier er kun sociale, fordi mennesker er sociale

Jeg arbejder både kulturelt og strategisk – med fronten, content og native muligheder såvel som intern implementering af god social mediekultur / politik samt øget bevidsthed og investering af tid for at solidt output. Jeg spørger brugere, analyserer adfærd men tager i høj grad højde for, hvem og hvad der skal bevæges eller kommunikeres. Hvem der skal lære at forstå eller at anvende de sociale medier på en bevidst og effektiv måde.

I mit arbejde med børn og unge og sociale medier har jeg interviewet mere end 200 børn, holdt mange foredrag og interageret med både forældre, lærere og skoleledere. Det er der kommet en bog og en hel platform ud af. Besøg den HER (åbner i et nyt vindue) Det har været en stor fordel for mig at kende til de sociale medier fra mit arbejde som strategisk kommunikationsrådgiver og min journalistiske baggrund, inden jeg indledte det store arbejde med børn og sociale medier. Det er nemmere at få svar, når man ved, hvad man spørger om. På baggrund af bogen, bruges jeg ofte som ekspert på TV2 og Radio24Syv samt medvirker ofte i artikler, blandt andet i Berlingske Tidende og Politiken. Se medieliste her:

Jeg rådgiver og hjælper med processer for:

cirkel3

Virksomheder og ledere. Mange virksomheder arbejder med en særlig social medie strategi, hvilket for så vidt er rigtigt nok. Men hvis strategien i for høj grad har sit eget liv, bliver tilstedeværelsen på sociale medier en decentral plan for ageren og ikke en central del af virksomheden. Jeg arbejder ikke kun med den strategiske tilgang men også med den interne forankring og udvikling som er med til at skabe langsigtet værdi og levetid for virksomheden.

 

cirkel 1Skoler, offentlige institutioner og forældre. Mange skoler og forældre er blevet taget på sengen, når det kommer til den store udfordring det er at følge med, rådgive og sætte rammer for brug af de sociale medier. Det kan der være flere årsager til. Jeg belyser flere af dem i artiklen her og rådgiver både skoler og forældregrupper i god skik, forståelse af børns faktiske færden og de muligheder der findes samt en god plan for indkøring af sociale medier på skoleskemaet såvel som i personalestaben.